25 Nisan 2011 Pazartesi

İnanç, tutum,akademik özbenlik,bilgi ,motivasyon kavramları

Bilgi
Üzerinde çalışılan içerik ve perspektife göre pek çok çeşitte anlamlar içeren kompleks bir kavramdır. Bazı tanımları: Öğrenme, araştırma veya gözlem sonucu elde edilen gerçek ve ilkelerin bütününe verilen ad
Motivasyon
''Bir işi yapmak için içimizde duyduğumuz güçlü istek'' motivasyondur. Psikoloji dilinde ''güdü'' dediğimiz ''motivasyon'' ne kadar güçlüyse bir işi yapma gücümüz o kadar artar. ''Bir arkadaşımızı görmek'' için güçlü bir isteğimiz varsa ne uzaklık bize engel olabilir ne de bir işimizin olması. Her şeyi bir yana bırakır, arkadaşımızı görmeye gideriz.
Tutum

Tutum bir bireye atfedilen ve onun bir psikolojik obje ile ilgili düşünce duygu ve davranışlarını düzenli bir biçimde oluşturan bir eğilimdir. (Smith 1968)
Tutumların temelinde iki önemli özellik yatar:
 Uzun sürelidirler.
Bilişsel  duygusal ve davranışsal biçimleri içerirler. Bu özelliklerin gücü kendi aralarında ve tutumdan tutuma farklılık gösterir. Bunun dışında  tutumlar şiddet  derecesi  karmaşıklık diğer tutumlarla ilişki birimler arası tutarlılık ve tutumlar arası  tutarlılık gibi özelliklere sahiptir.

İnanç, kelime anlamıyla, bir düşünceye gönülden bağlı bulunmak demektir. Ayrıca inanılan şey, görüş, öğretidir. din bilimde, Tanrıya, bir dine inanma, iman, itikattir

Akademik Özbenlik: Kişiye özel olan ve ileri düşünceli , geniş yorum yapabilme gücü, zekayı kullanma seviyesi olarak da adlandırılabilir.
Eğitici öğrenenin bilgi, motivasyon, tutum, inanç ve akademik öz-benlik gibi  özellikleirni bilirse;
Daha bilinçli, aktif,sorunsuz, zamanlı bir eğitim sürdürebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder