
Bilgi
Üzerinde çalışılan içerik ve perspektife göre pek çok çeşitte anlamlar içeren kompleks bir kavramdır. Bazı tanımları: Öğrenme, araştırma veya gözlem sonucu elde edilen gerçek ve ilkelerin bütününe verilen ad
Motivasyon
''Bir işi yapmak için içimizde duyduğumuz güçlü istek'' motivasyondur. Psikoloji dilinde ''güdü'' dediğimiz ''motivasyon'' ne kadar güçlüyse bir işi yapma gücümüz o kadar artar. ''Bir arkadaşımızı görmek'' için güçlü bir isteğimiz varsa ne uzaklık bize engel olabilir ne de bir işimizin olması. Her şeyi bir yana bırakır, arkadaşımızı görmeye gideriz.
Tutum
Tutum bir bireye atfedilen ve onun bir psikolojik obje ile ilgili düşünce duygu ve davranışlarını düzenli bir biçimde oluşturan bir eğilimdir. (Smith 1968)
Tutumların temelinde iki önemli özellik yatar:
Uzun sürelidirler.
Bilişsel duygusal ve davranışsal biçimleri içerirler. Bu özelliklerin gücü kendi aralarında ve tutumdan tutuma farklılık gösterir. Bunun dışında tutumlar şiddet derecesi karmaşıklık diğer tutumlarla ilişki birimler arası tutarlılık ve tutumlar arası tutarlılık gibi özelliklere sahiptir.
İnanç, kelime anlamıyla, bir düşünceye gönülden bağlı bulunmak demektir. Ayrıca inanılan şey, görüş, öğretidir. din bilimde, Tanrıya, bir dine inanma, iman, itikattir
Akademik Özbenlik: Kişiye özel olan ve ileri düşünceli , geniş yorum yapabilme gücü, zekayı kullanma seviyesi olarak da adlandırılabilir.
Eğitici öğrenenin bilgi, motivasyon, tutum, inanç ve akademik öz-benlik gibi özellikleirni bilirse;
Daha bilinçli, aktif,sorunsuz, zamanlı bir eğitim sürdürebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder